ديـــــوار

کـريم زيّـانی

بين ما ديواری‌است
ــ ‌همچو ديوارِ بلـور‌ـــ
که به چشم من و تو پيدا نيست‌!

تو سـخن می‌گــويی،
من سخـن می‌گــويم،
نه تو می‌فهمی، اما، و نه من،
که چه در دل داريم !

من و تو با ســـر ‌و‌مشت
ــ ‌گــر که حتّــا يَلِ دوران باشيم ـــ
کِــی توانيم که اين حـايل نامــريی را
از ميان بــرداريم؟
مشت و ســر می‌شـکـند،
ليک، ديوار به جا می‌مانَـد !

گــوشِ دل، اما، گــوشی دگــر‌است
حــرفِ دل نيز سرودی دگــر است
من و تو گــر دلمان،
با دمِ عشقِ نمـيــرا بـتپـد،
حــرفمان نيز ز دل بـــرخـيــزد،
لاجــرم نيروی افسـســونگـــر عشق
می‌نشيند در آن
و به‌هم می‌شـکـند هرچه که سدِّ دل‌هاست !

و،

       از آن پس ديگـــر،
دل، زبان دل را می‌ فهمد. . .
هيچ ديواری و حـتّـا کـوهی
بعد از آن،
بين ما حايل نيست!

5 responses to this post.

  1. Posted by ساغر on 12 نوامبر 2012 at 11:12 ب.ظ.

    از آن پس ديگـــر،
    دل، زبان دل را می‌ فهمد. . .
    هيچ ديواری و حـتّـا کـوهی
    بعد از آن،
    بين ما حايل نيست!

    پاسخ

  2. Posted by tavallam@yahoo.ca on 13 نوامبر 2012 at 12:17 ق.ظ.

    ىا حق

    بسىار زىبا بود

    Sent from my iPad

    پاسخ

  3. Posted by Mersedeh on 13 نوامبر 2012 at 2:20 ق.ظ.

    همه شب مرغ دلم بر سر دیوار تو بود

    میپرید از قفس و عاشق دیدار تو بود

    پاسخ

  4. Posted by ملیحه on 13 نوامبر 2012 at 6:27 ق.ظ.

    درود بر شما
    بسیار زیبا و دلپذیر بود.

    پاسخ

  5. حق همیشه زیباگفتارت عطاکنه

    پاسخ

پاسخی بگذارید

